Sukces-Firmy.pl

Porady dla przedsiębiorców

Liczby się nie zgadzają, a cel nie został zrealizowany? Sprawdź, co może być przyczyną!

Siadamy przy biurku z westchnieniem i zaczynamy kartkować papier na biurku. Kubek kawy, który zrobiłeś piętnaście minut wcześniej, stoi nietknięty, nie wydziela już pary. Liczby na twoim aktualnym pliku papierów przykuwają twoją uwagę i drapiesz się w głowę, zastanawiając się, jak zamierzasz o tym porozmawiać z szefem.

Ustaliłeś cele rozwoju firmy trzy miesiące temu. Byłaś taka pewna, że ​​zadziałają, ale pod koniec kwartału stało się jasne, że sprawy nie potoczyły się tak, jak zaplanowałeś. Co poszło nie tak? Były to cele do osiągnięcia, prawda?

Chociaż jest to częsty scenariusz, nigdy nie jest fajnie w tym być. Jak ustalić, co poszło nie tak, gdy główny cel się nie powiedzie? I jak możemy pracować, aby uniknąć tego samego problemu w przyszłości?

Dzisiaj przyjrzymy się trzem powodom, dla których cele rozwoju mogą się nie powieść, a także różnym (i wysoce skutecznym) sposobom unikania tych problemów. Mamy zacząć?

Powód 1 — cel był nierozsądny

Nie zrozum mnie źle. Nieustannie mówi się nam, abyśmy marzyli o wielkich rzeczach, aby widzieć rozwój firmy, i powinniśmy dążyć do rozwoju naszej firmy. Jedyny problem z tą mentalnością polega na tym, że często może prowadzić do otwartego celu.

Zapisz swoje otwarte cele dla deklaracji misji. Otwarty cel wyglądałby tak: „Zostań największą i najlepszą firmą e-commercową”. Jasne, zawsze będziesz naciskać, aby być największym i najlepszym, ale Twoje cele muszą mieć kryteria, aby były osiągalne.

Kiedy usiądziesz, aby napisać swoje cele rozwoju na następny okres, czy to na następny miesiąc, kwartał, rok czy wiele lat, upewnij się, że jest to osiągalny i dobrze zdefiniowany cel.

Jeśli uważasz, że Twój cel wydaje się zbyt duży, podziel go na:

  • mniejsze,

  • lepiej zdefiniowane,

  • łatwiejsze do osiągnięcia części w krótszym czasie.

Planowanie, w jaki sposób zamierzasz osiągnąć cel, jest tak samo ważne, jak podjęcie decyzji o celu w pierwszej kolejności. Ambicja to dobra rzecz, gdy dąży się do rozwoju, ale zabierze Cię tylko tak daleko. Sprawdź, czy Twój zespół jest w stanie sprostać obciążeniu, którego będzie wymagał Twój cel, aby go zrealizować.

Powód 2 – Cel nie został zarejestrowany lub był zbyt trudny do zarejestrowania

Oto myśl pełna mądrości – jeśli nie masz sposobu na jego zapisanie, prawie niemożliwe jest stwierdzenie, czy i jak dobrze cel został osiągnięty. Dotyczy to zwłaszcza celów długoterminowych, w przypadku których dostrzeżenie zmiany może być trudne, ponieważ dzieje się to przez dłuższy czas.

Aby stwierdzić, czy cel został osiągnięty, musisz mieć sposób na jego zmierzenie. Właśnie dlatego marketing internetowy jest świetny w udowadnianiu dodatnich zwrotów z inwestycji. Ponieważ marketing online jest identyfikowalny, łatwo jest zobaczyć, w jaki sposób cel jest osiągany i za pomocą jakich środków.

Nawet jeśli rejestrowanie postępów oznacza dla Ciebie wyświetlanie ekranu ze statystykami co tydzień, nadal powinieneś to robić. Będziesz chciał zobaczyć, jak Twoja firma się rozwija i w jaki sposób, aby dowiedzieć się, jak odnosisz sukcesy i w jakich aspektach.

1 thought on “Liczby się nie zgadzają, a cel nie został zrealizowany? Sprawdź, co może być przyczyną!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *