Duża konkurencja w branży beauty – jak się wyróżnić?
Branża kosmetyczna jest jedną z największych na świecie. W praktyce oznacza to dużą konkurencję. Wielkie firmy kosmetyczne nieustannie walczą o zdobycie biznesu coraz bardziej wyrafinowanych klientów, a nawet w najmniejszych miejscowościach czasami o małą pulę klientów muszą konkurować dwa, trzy salony fryzjerskie lub paznokci.
Jedynym sposobem, aby wyróżnić swoją firmę na tak zatłoczonym obszarze, jest przemyślany branding. Właściwy wizerunek marki może oznaczać różnicę między sukcesem a porażką.
Czego ludzie oczekują od firmy kosmetycznej?
Pierwszą rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu marki firmy kosmetycznej, jest to, czego ludzie chcą, kiedy robią zakupy w celu uzyskania produktu lub usługi kosmetycznej. Ponieważ większość docelowych klientów to kobiety, przekaz marki firm z tej branży może być realizowany w sposób, który byłby nierozsądny w wielu innych branżach.
Jak przekazać elegancję i urok za pomocą czcionek i kolorów?
Pierwszą rzeczą, jakiej pragnie większość kobiet, robiąc zakupy po kosmetyki, jest poczucie elegancji i wdzięku. Kupują kosmetyki do makijażu, perfumy i inne produkty kosmetyczne, ponieważ chcą dobrze się czuć ze swoim wyglądem. W niektórych przypadkach mogą również interesować się takimi rzeczami, jak naturalne składniki lub dobra zabawa.
Wiele firm z branży kosmetycznej używa czcionek skryptowych w swoich logo i brandingu. Chociaż taka czcionka byłaby nieodpowiednia, powiedzmy, dla firmy ubezpieczeniowej, ma sens w przypadku kosmetyków. Płynny charakter czcionki skryptowej jest z natury kobiecy i zapewnia poczucie elegancji, którą można dostrzec na pierwszy rzut oka.
Kolory to kolejny obszar, w którym branding branży kosmetycznej różni się od bardziej konserwatywnych branż. Różowy jest naturalnym sposobem wyrażania kobiecości, podczas gdy fioletowy jest elegancki i luksusowy. Firma produkująca naturalne produkty kosmetyczne może chcieć wybrać zielony jako główny kolor swojego logo ze względu na jego związek z naturą.
Jak logo może pomóc w realizacji misji Twojej firmy?
Ponieważ konkurencja w branży kosmetycznej jest tak duża, ważne jest, aby wybrać logo, które pomoże przekazać misję Twojej firmy potencjalnym klientom. Na przykład firma produkująca produkty przeciwstarzeniowe może chcieć wykorzystać zdjęcia młodzieży, aby zademonstrować swoją misję. Z drugiej strony firma, która koncentruje się na zabawie i flircie, może przyjąć beztroskie podejście.
Jak aby wyróżnić swoją firmę kosmetyczną?
Kluczem do budowania marki firmy kosmetycznej i zdobywania nowych klientów jest wyróżnienie się na tle konkurencji. Proces robienia tego jest prosty, ale wymaga starannego przemyślenia i analizy. Dlatego zacznij od tego, by pieczołowicie zidentyfikować swoją główną konkurencję. Firma produkująca kosmetyki naturalne może konkurować z innymi firmami produkującymi podobne produkty, podczas gdy salon paznokci w dużym mieście musi traktować inne salony z tego obszaru jako swoich głównych konkurentów. Oczywiście też zastanów się, jakie produkty lub usługi oferujesz i co sprawia, że Twoja oferta różni się od oferty konkurencji.
Artykuł przygotowano wspólnie z portalem kosmetolog Szczecin