Sukces-Firmy.pl

Porady dla przedsiębiorców

Etykiety minimalistyczne vs. bogate wizualnie – co działa lepiej?

Przeglądając etykiety rozmaitych produktów można natknąć się na dwa style projektów – minimalistyczne, ograniczone do najważniejszych cech danego przedmiotu oraz te, które mnogością grafik i informacji dosłownie przytłaczają potencjalnego nabywcę. Które rozwiązanie jest lepsze? Czy minimalizm w projektowaniu etykiet może mieć korzystny wpływ na zwiększenie zainteresowania konsumentów, a w efekcie wzrost sprzedaży? Oto odpowiedzi na te pytania!

Minimalizm i jego zalety w projektowaniu etykiet

Biorąc pod uwagę aktualne trendy coraz bardziej widoczny jest wzrost zainteresowania minimalistycznymi, bardziej subtelnymi etykietami. Główną cechą takich projektów jest skupienie przede wszystkim na najważniejszych parametrach i zaletach danego produktu. W ten sposób projektanci pomijają zbędne slogany reklamowe czy też nadprogramowe grafiki, które przecież i tak nie wnoszą zbyt wiele w kwestii odbioru danego produktu. Poza tym do głównych zalet minimalistyczny projektów etykiet można zaliczyć:

  • przejrzystość, dzięki której wszelkie informacje są łatwo dostępne dla potencjalnego nabywcy,
  • skupienie uwagi konsumenta na najważniejszych cechach produktu,
  • łatwość odbioru informacji, dzięki prostej formie graficznej.

Wspomniane zalety doskonale wpisują się także w ogólne trendy marketingowe. Nowoczesne formy reklamy cechują się bowiem coraz większym minimalizmem, który ułatwia odbiór informacji i znacznie lepiej wpływa na skupienie uwagi konsumentów. Jeśli szukasz firmy, która zaprojektuje ci wysokojakościowe etykiety produktowe – postaw na Kółko i Krzyżyk!

Zalety i wady projektów etykiet bogatych wizualnie

Etykiety produktów, które cechują się większym bogactwem wizualnym w ostatnich latach cieszą się coraz mniejszą popularnością. Wynika to z faktu, że zdecydowana większość tego rodzaju projektów graficznych jest dosłownie przeładowana reklamami w firmie rozmaitych napisów oraz grafik. Nagromadzenie zbyt wielu elementów na niewielkiej etykiecie sprawia, że konsumenci mogą mieć problem ze skupieniem uwagi na tym, co faktycznie jest istotne, czyli na cechach danego produktu. Faktem jest jednak, że w przypadku etykiet zaprojektowanych w bogatym wizualnie stylu graficy z łatwością mogą umieścić na produkcie wszelkie związane z nim informacje, zarówno te istotne, jak i te kompletnie zbędne z punktu widzenia konsumentów.

Etykiety minimalistyczne vs. bogate wizualnie – podsumowanie

Obecne trendy wskazują na stale rosnącą popularność minimalistycznego stylu projektowania etykiet. To właśnie takie rozwiązanie pozwala na prosty i przejrzysty przekaz najważniejszych informacji odnośnie cech produktu. Subtelna reklama zalet towaru najlepiej wpływa na zainteresowanie konsumentów. Z kolei etykiety zaprojektowane w bogatym wizualnie stylu zwykle są przepełnione elementami tekstowymi i grafikami, które w rzeczywistości odrywają uwagę potencjalnych nabywców od istotnych cech danego produktu. Można więc zaryzykować stwierdzenie, że najbliższa przyszłość będzie należeć raczej do minimalistycznych, zachowawczych etykiet produktowych!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *