Jak nie dopuścić do złych doświadczeń dla kandydata podczas rekrutacji?
Wyobraź sobie, że znalazłeś kandydata swoich marzeń — świetne umiejętności, głębokie doświadczenie i doskonałe dopasowanie kulturowe. Jesteś pewien, że to właściwa osoba dla Twojego zespołu. Ale oni cię odrzucają. Czemu? Mówią, że ich doświadczenie rekrutacyjne było złe – na tyle słabe, że nie chcą już dla ciebie pracować.
Jest to bardziej powszechne niż mogłoby się wydawać: prawie połowa (49%) osób poszukujących pracy pracujących w poszukiwanych dziedzinach, takich jak technologia, twierdzi, że odrzuciła ofertę z powodu złych doświadczeń podczas procesu rekrutacji.
Jednak z pomocą takich specjalistów jak agencja pracy masz możliwość zyskania przewagi w walce o talenty: zapewnią doskonałe doświadczenie rekrutacyjne każdemu kandydatowi, nawet tym, którzy nie otrzymają oferty. Oto, co możesz zrobić, aby zapewnić osobom poszukującym pracy doświadczenie rekrutacyjne na takim poziomie.
Zaprezentuj benefity, których ludzie chcą najbardziej
Wynagrodzenie i świadczenia prawie zawsze są na pierwszym miejscu dla osób poszukujących pracy. Ale są też i inne kluczowe aspekty kultury miejsca pracy stały się tak pożądane wśród kandydatów, że są gotowi zamienić część swojej pensji na część z nich:
• możliwości szkolenia i rozwoju,
• elastyczność w miejscu i czasie pracy.
Osoby poszukujące pracy są gotowe zamienić średnio 11,7% swojej pensji na szkolenia i elastyczność – a liczba ta wzrasta do 12,4% wśród tych, którzy pracują w poszukiwanych dziedzinach, takich jak technologia.
Chęć wymiany pensji przez kandydatów pokazuje, że nie postrzegają oni tych nagród tylko jako rzeczy, które warto mieć. To wyróżniki: czynniki, które oddzielają jedną ofertę pracy od drugiej. A na bardzo konkurencyjnym rynku pracy nie wystarczy, że firma po prostu je zaoferuje. Rekruterzy muszą być w stanie określić je ilościowo i przekazać je jako część swojej propozycji wartości. Przyjmij nastawienie sprzedażowe wokół tych benefitów. Zrozum ich wartość dla kandydatów i zaprezentuj ich jako część swojego pakietu ofert.
Daj kandydatom możliwość bezpośredniego poznania swojej kultury
Pragnienie podnoszenia kwalifikacji, integracji i elastyczności przemawia do osób poszukujących pracy o wartości kultury miejsca pracy. Kandydaci chcą czegoś więcej niż pracy – chcą doświadczenia pracownika, które zapewnia poczucie celu i dumy z ich pracy i organizacji. Kultura jest tak znacząca, że wielu kandydatów na stanowiska kierownicze zgodziłoby się na obniżenie wynagrodzenia, aby pracować w firmie z misją, która jest zgodna z ich ideałami.
Wyzwanie dla rekruterów? Przekazywanie osobom z zewnątrz jasnego i dokładnego poczucia własnej kultury. Samo powiedzenie im o tym nie wystarczy.
Pomóż osobom poszukującym pracy osobiście poznać Twoją kulturę. Organizuj wydarzenia towarzyskie lub możliwości nawiązywania kontaktów dla potencjalnych kandydatów. Zapewnij możliwości tego rodzaju – aby ludzie mogli poczuć, jak to jest tam pracować. Zademonstruj również swoją kulturę na rynku, na przykład sponsorując wydarzenia lub wykonując usługi społeczne, które prezentują wartości Twojej firmy.
Dobry poradnik! Dzięki