Mity o naprawie komputerów i ludziach IT
Od jakiegoś czasu zajmuję się naprawą komputerów i wydaje się, że istnieje kilka mitów, w które wierzy wiele osób. Firm zajmujących się naprawą komputerów wprowadzaj nas w błąd. Tutaj obalimy te mity. O ile sam nie jesteś guru w naprawie komputerów lub technikiem, prawdopodobnie w pewnym momencie padłeś ofiarą jednego lub więcej z poniższych mitów dotyczących naprawy komputerów.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jakie są te powszechne mity związane z komputerami, sprawdzić, czy zostałeś oszukany, i wreszcie poznać prawdę o serwisie i naprawie komputerów.
Mój informatyk wie wszystko o każdym programie
Oczekujesz, że człowiek od naprawy komputerów będzie znał wszystkie szczegóły każdego programu zainstalowanego na twoim PC? Być może oczekujesz zbyt wiele.
Programów jest tak wiele. I ciągle się zmieniają. Poznanie ich wszystkich zajęłoby więcej niż całe życie. Chociaż dany technik naprawy komputerów może wiedzieć o typowych aplikacjach (np. Word, Quick Books itp.) to nie powinien wiedzieć nic o programach specyficznych dla Twojej branży lub innych aplikacjach, które nie są tak powszechne.
Osoba zajmująca się naprawą komputerów może rozwiązać niektóre problemy z witrynami internetowymi
Kolejny powszechny mit związany z komputerami. Technik komputerowy zwykle nie może „naprawić” problemów ze stronami internetowymi (takimi jak Facebook), ponieważ sama strona internetowa znajduje się w rzeczywistości na serwerze, który jest innym komputerem zbudowanym do obsługi stron internetowych i udostępniania treści znajdujących się gdzie indziej. Tylko osoby, które administrują witryną, mają dostęp do plików i komputera, na którym znajduje się witryna (obowiązuje również powyższa zasada: nikt nie wie wszystkiego o każdej witrynie, a ponadto przychodzą i odchodzą).
On lub ona może być w stanie powiedzieć ci, dlaczego masz z tym problemy, lub może dostosować ustawienia na twoim komputerze, aby naprawić kilka drobnych problemów, ale zwykle jest to ograniczone w tym, co może osiągnąć, a wszelkie rzeczywiste problemy z witryną muszą zostać obsługiwana przez osoby, które ją posiadają i obsługują.
Nastolatek Naprawi Wszystko
Chwała starszym pokoleniom za pozytywne uznanie młodszych za coś. Szkoda, że to nic innego jak błąd w rozumowaniu. W okolicy jest kilku całkiem obeznanych z komputerami młodych ludzi, którzy potrafią pisać programy, rozwiązywać problemy ze sprzętem i rozumieć architekturę komputera.
Ale aktywność większości młodych ludzi polega na korzystaniu z Internetu, konkretnych programów bądź w ogóle z komputera (jest to najprawdopodobniej spowodowane faktem, że dorastali z komputerami). Tacy ludzie są nazywani „zaawansowanymi użytkownikami”. Bycie zaawansowanym użytkownikiem niekoniecznie daje możliwość prawidłowego rozwiązywania problemów, instalowania i konfigurowania sprzętu i oprogramowania, zwłaszcza w złożonych sieciach i serwerach.
Telefony do naprawy komputera zostały do mnie wysłane, ponieważ właściciel komputera pozwolił swojemu nastolatkowi lub dwudziestokilkulatkowi najpierw spróbować go naprawić, pogarszając w ten sposób problem.
Muszę być technikiem komputerowym, inżynierem lub informatykiem, aby naprawić własny komputer.
To przypomina mi czas, kiedy zamknąłem kluczyki w samochodzie (oczywiście z bezprzewodowym pilotem). Zadzwoniłem do ślusarza, myśląc, że wykona kilka ruchów w stylu Jamesa Bonda i otworzy zamek lub coś równie intrygującego.
Umieścił pęcherz powietrza między drzwiami a samochodem, napompował go, aby lekko podważyć drzwi, a następnie włożył metalowy pręt między drzwi a samochód, aby mógł nacisnąć przycisk otwierania, dając mi dostęp do samochodu. Coś, czego spodziewałem się, że będzie wymagało specjalnych umiejętności lub było trudne, okazało się czymś, co mogłem robić we śnie z jedną ręką związaną za plecami.
Rozwiązywanie wielu problemów z komputerem jest jak chodzenie po linie: nie musisz być geniuszem, wystarczy wiedzieć, jak to zrobić. Wiele napraw jest łatwych i wymaga niewielkiej lub żadnej wiedzy technicznej. Właśnie to ma ci pokazać ta strona internetowa.
Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz https://sck.pl/pl/menu/komputery-159