Tworzenie sukcesu firmy – coś więcej niż marketing!
Marketing to jeden z najtrudniejszych aspektów zakładania firmy. Często właściciele nowych firm stwierdzają, że ich strategie marketingowe nie przynoszą im oczekiwanych rezultatów. Zazwyczaj lamentują, że umieścili jakieś reklamy, ale wydaje się, że nic nie robią. Ich wysiłki nie przynoszą im klientów, ani sprzedaży, której pragną.
W tym miejscu pojawia się strategia marketingowa i istnieje kilka najlepszych praktyk, których należy przestrzegać podczas ich tworzenia.
Marketing to coś więcej niż reklama!
W rzeczywistości marketing i reklama nie są synonimami, a „umieszczanie kilku reklam” nigdy nie wygeneruje sprzedaży, której mała firma potrzebuje, aby odnieść sukces. Marketing to proces, a nie wydarzenie. Polega na planowaniu celów marketingowych i wdrażaniu strategii marketingowych do ich osiągnięcia.
Nie oznacza to, że marketing musi być skomplikowanym procesem. Ale oznacza to, że musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć i włożyć w to niezbędną pracę. Oto kilka podstawowych strategii marketingowych, których możesz użyć, aby zwiększyć liczbę klientów i sprzedaż.
Oferuj bezpłatne zajęcia lub warsztaty
Ludzie uwielbiają nowe doświadczenia edukacyjne. Spróbuj oferować zajęcia lub warsztaty związane z Twoimi produktami lub usługami — w swoim domu, w wynajętym miejscu lub w lokalnej instytucji edukacyjnej. W razie potrzeby kieruj reklamy na określone grupy odbiorców lub wydarzenia.
Dołącz do lokalnych sieci biznesowych
Dołączenie do wielu grup, takich jak domowe grupy biznesowe, jest niedrogie. A korzyści marketingowe są ogromne. Gdy poznają Ciebie i to, co robisz, inni ludzie biznesu w Twojej grupie będą wspominać o Twojej firmie innym, a nawet mogą dać Ci polecenia. Lokalne organizacje biznesowe to także świetna okazja do tworzenia i uczestniczenia w niektórych wspólnych strategiach marketingowych, takich jak organizowanie specjalnych dni targowych lub innych wydarzeń.
Uzyskaj pomoc charytatywną
Wiele osób oczekuje, że w dzisiejszych czasach firmy będą uczestniczyć w akcjach charytatywnych. Dodatkowo możesz uzyskać dużo prasy za zaangażowanie, co może przełożyć się na nowych klientów. Na przykład jeden lokalny artysta pomalował papierowe torby na zakupy, które sprzedaje, a cały dochód przekazuje wybranej organizacji charytatywnej. Ale nie musisz nawet zadawać sobie trudu tworzenia własnego wydarzenia – wiele organizacji charytatywnych organizuje imprezy, w których możesz wziąć udział, zostając sponsorem.
Stwórz własny blog
Blog to świetny sposób na budowanie grona osób zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami. A tworzenie bloga jest łatwiejsze niż tworzenie strony internetowej, więc uruchomienie go nie zajmuje czasu. Pisz regularnie na tematy związane z Twoją firmą i jej działalnością. Zaczniesz łączyć się z:
-
innymi blogerami,
-
ludźmi biznesu,
-
potencjalnymi klientami.
Jeśli masz czas na poznanie i korzystanie z różnych mediów społecznościowych, jest to opłacalna inwestycja. W przypadku firm szczególnie wizualnych najlepszym wyborem może być Instagram, ale jeśli masz ograniczony czas i materiały wizualne, Twitter jest najszybszy i najłatwiejszy w użyciu.
Marketing to ważna rzecz