Sukces-Firmy.pl

Porady dla przedsiębiorców

Cele marketingowe w content marketingu

Content marketing to jedna z najpopularniejszych form reklamy w sieci. Wykorzystywany jest on zarówno przez duże korporacje i firmy (np. Castorland, Alexander, Coca-Cola, Orbit czy Neutrogena), jak i przez niewielkie lokalne firmy. Skąd tak duża popularność content marketingu? To proste! Content marketing jest po prostu skuteczny i pozwala pozyskać duże i zaufane grono odbiorców. Zastanawiasz się, jakie są cele marketingowe w content marketingu? Przekonaj się, co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się na tę formę reklamy swojego biznesu w sieci.

Co to jest content marketing?

Zgodnie z definicją content marketing to długotrwałe budowanie relacji z odbiorcami poprzez dzielenie się z nimi wartościowymi treściami. Warto tutaj zwrócić uwagę na słowo „wartościowe”. W content marketingu niezwykle ważne jest, aby dostarczać internautom wysokiej jakości treści, które są w stanie nie tylko chwilowo przykuć ich uwagę, ale także zainteresować na dłużej.

Wymaga to dobrego reaserchu i przeanalizowania danych związanych z naszą docelową grupą odbiorców. Nic dziwnego, skoro content marketing nastawiony jest bardziej na zatrzymanie uwagi stałych klientów, aniżeli na przyciągnie nowych. Chociaż poszerzanie grona odbiorców to również jeden z celów content marketingu. Zdecydowanie jednak nie wysuwa się ona na pierwszy plan.

Co wyróżnia content marketing?

W odróżnieniu od innych form reklamy w sieci, content marketing polega na jak największym zoptymalizowaniu pod użytkownika. Treść musi być wysokiej jakości i spełniać wszelkie oczekiwania odbiorców. Tyczy się to zarówno tekstów, jak i grafik, infografik, materiałów filmowych (np. vlogi na YouTubie) etc. Content marketing ma również niezwykle różnicowe cele marketingowe. Przyjrzyjmy się najpopularniejszym (i największym) celom marketingowym w content marketingu.

Jakie są najważniejsze cele marketingowe w content marketingu?

Jakie są najważniejsze cele marketingowe w content marketingu? Wiele zależy od twoich obecnych zasięgów, tego co chcesz osiągnąć i branży, w jakiej działasz. Co do zasady da się jednak wskazać kilka najważniejszych celów marketingowych, które zawsze należy mieć pod uwagą w trakcie tworzenia swojej indywidualnej strategii.

Budowanie dobrych relacji z klientami

Budowanie dobrych relacji z klientami to zawsze podstawowy cel content marketingu, który wyróżnia tę strategię od innych form marketingu sieciowego. Tworząc i publikując swoje treści skup się na tym czego oni potrzebują i reaguj na ich preferencje. Musisz dostosować się do ich potrzeb. Oczywiście wszystko w ramach możliwości i opłacalności dla twojej firmy. Weź jednak pod uwagę, że utrzymanie stałych klientów powinno być dla ciebie najważniejsze. Jest to tańsze i bardziej skuteczne niż skupienie uwagi na poszerzaniu grona swoich odbiorców.

Budowanie świadomości na temat marki

Nie zrozum jednak tego opacznie. Budowanie relacji ze stałymi klientami nie oznacza, że nie możesz pozyskiwać nowych odbiorców w tym samym czasie. To przecież też jest ważne przy rozwoju działalności! Content marketing ma duży wpływ na budowanie świadomości na temat marki w sieci. Dlatego dbaj o to, aby twoje treści były, jak najlepsze. Wpływa to na budowanie zaufania pomiędzy firmą a jej otoczeniem. Dodatkowo dajesz się poznać jako ekspert, specjalista w danej dziedzinie, który naprawdę zna się na oferowanych przez siebie produktach i usługach.

Zwiększenie interakcji

Content marketing ma na celu zwiększenie zaangażowania internautów w działania marketingowe firmy. Dzięki pozyskiwaniu interakcji np. komentarzy, reakcji na post, udostępnień, wywoływaniu dyskusji itp., możesz w naturalny i spontaniczny sposób zwiększać swój ruch organiczny. Przyczynia się to również do pozyskiwania własnych ambasadorów marki.

Polepszenie działań SEO

Wysokojakościowe treści publikowane na twojej stronie WWW, portalach społecznościowych czy firmowym blogu w pozytywny sposób działają również na pozycjonowanie w sieci. Dopasowywanie wpisów pod słowa i frazy kluczowe przyczyni się do lepszej widoczności treści w internecie. Pamiętaj jednak o podstawowych zasadach SEO. Między innymi: frazy muszą być umieszczone w sposób naturalny i nie możesz nimi „spamować” w tekście. W content marketingu szczególnie ważne jest, aby tekst zoptymalizowany pod SEO nie stracił na jakości.

Autor: Piotr Sulewski, WMH AGENCY

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *