Sukces-Firmy.pl

Porady dla przedsiębiorców

Jak pozycjonować wizytówkę Google Maps?

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z biznesem, być może nie słyszałeś jeszcze o wizytówce Google Maps lub wydaje Ci się ona czymś zbędnym. Warto jednak poznać korzyści, jakie daje stworzenie profilu firmowego w narzędziu oferowanym bezpłatnie przez firmę Google i dowiedzieć się jak prawidłowo pozycjonować wizytówkę, by dawała jak najlepsze efekty. Czy temat Cię zainteresował? Jeśli tak, to serdecznie zapraszamy do dalszej lektury!

Wizytówka google moja firma – co musisz wiedzieć

W przypadku przedsiębiorstw działających na rynku lokalnym posiadanie wizytówki oraz możliwość pojawienia się na Mapach Google dodawanych do wyników wyszukiwania to tak naprawdę podstawa w obecnych czasach. Wizytówka google to doskonały wybór między innymi dla salonów kosmetycznych, salonów fryzjerskich, gabinetów dentystycznych, mechaników, kancelarii adwokackich, aptek, kawiarni, hoteli czy restauracji. W końcu zwykle potencjalni klienci, poszukując informacji na temat danej firmy, korzystają z wyszukiwarki i to tam właśnie wpisują słowa lub frazy kluczowe związane z daną działalnością. Dzięki takiej wizytówce konsumenci dowiedzą się, gdzie można Cię znaleźć oraz jakie dokładnie usługi oferujesz w swojej firmie.

Wizytówka google jak – zrobić krok po kroku?

Jeśli pierwszy raz słyszysz o wizytówce firmy google, może wydawać Ci się niezwykle skomplikowanym narzędziem. Jednak cały proces zakładania Google Moja Firma jest niezwykle prosty i zajmie Ci maksymalnie kilkanaście minut. Przede wszystkim musisz pamiętać, by posiadać konto Google, które w następnej kolejności powiążesz z wizytówką firmy. Następnie na stronie https://www.google.com/business/ możesz przejść do stworzenia profilu swojej działalności. Nie ma się czego obawiać! Krok po kroku zostaniesz przeprowadzony przez poszczególne etapy. Poniżej przedstawiamy najważniejsze kwestie, które należy wziąć pod uwagę podczas wypełniania formularza, ponieważ mają one bezpośredni wpływ na pozycjonowanie:

Nazwa firmy – Pamiętaj by podać pełną i aktualną nazwę działalności. Być może brzmi to trywialnie, jednak bardzo często zdarza się tak, że właściciele firm działając w pośpiechu, wpisują tylko skróconą nazwę lub pomijają jej niektóre elementy. Warto zadbać o to, by we wszystkich kanałach komunikacji w Internecie pojawiała się dokładnie ta sama nazwa, by przypadkowo nie wprowadzić kogoś w błąd i w ten sposób nie pozbawić się potencjalnego klienta.

Dane adresowe – Każda google wizytówka zawiera informacje takie jak adres firmy i powinien on w 100% odzwierciedlać rzeczywiste miejsce świadczenia usług. Jeżeli klienci mają do Ciebie dotrzeć, to muszą posiadać prawidłowy adres, w przeciwnym wypadku nie tylko nie dotrą do lokalu, a dodatkowo zrażą się i mogą wystawić Ci negatywną opinię.

Numer telefonu – Bardzo często osoby korzystające z wizytówek google poszukują w nich numeru telefonu, by móc skontaktować się z pracownikami i dopytać o interesujące ich kwestie. Powinien to być więc nie tylko realny numer, ale również taki, który faktycznie jest odbierany.

Kategoria działalności – Z pozoru nieistotna rzecz, a jednak odgrywająca bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu wizytówki google. Wybiera się tutaj kategorie z dostępnej w serwisie listy. Należy wybrać ją tak, by, jak najlepiej odzwierciedlała działalność marki. Na późniejszym etapie istnieje możliwość dodania kolejnych, uzupełniających kategorii.

Adres witryny www – Jeśli posiadasz własną stronę internetową, to właśnie tutaj należy podać jej adres. Przyczyni się do zwiększenia na niej ruchu, a klienci w ten sposób mają dostęp do znacznie większej ilości informacji, które mogą zadecydować o tym, czy skorzystają z oferty firmy.

Zdjęcia – wszystkie statystki jasno wskazują, że profile, które posiadają zdjęcia, są bardziej atrakcyjne dla użytkowników i częściej odwiedzane. Warto więc przygotować kilka lub kilkanaście fotografii, które następnie umieści się na swojej wizytówce. Mogą przestawiać zarówno lokal lub siedzibę firmy, jak i oferowane produkty lub pracowników!

Wizytówka Google Maps i jej cena

Większość osób zastanawiając się jak zrobić wizytówkę google i jak ją pozycjonować szuka również informacji na temat tego, ile kosztuje jej założenie. Google Moja Firma jest narzędziem o naprawdę dużym potencjalne, a jednocześnie bezpłatnym! Serwis nie pobiera żadnych opłat ani za założenie, ani za bieżącą aktualizację profilu. Dodatkowe koszta mogą być związane jedynie z nawiązaniem współpracy z agencją marketingową, która zajmie się kontrolowaniem profilu, jego prowadzeniem i odpowiadaniem na pojawiające się tam komentarze i opinie od konsumentów. Bardzo często profesjonalne agencje oferują również działania związane z pozycjonowaniem wizytówki google, co może okazać się bardzo dobrym rozwiązaniem. Profesjonalne i kompleksowe pozycjonowanie pomoże czerpać korzyści z posiadania wizytówki w pełnym zakresie i przyczyni się do wzrostu rozpoznawalności marki w Internecie. Obecność w Google Maps jest obecnie wręcz koniecznością, jeśli działa się na rynku lokalnym, dlatego warto podejść to tej kwestii kompleksowo i zadbać, aby każdy element profilu był dopracowany i dopilnowany. To pozwoli wyprzedzić konkurencję w walce o klienta i zadbać o renomę firmy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej lub szukasz specjalistów z branży, którzy pomogą Ci zadbać o Twoją wizytówkę, to zapraszamy do kontaktu z WMH Agency, gdzie doświadczeni eksperci sprawią, że twoja firma zyska na popularności!

Autor: Piotr Sulewski, biegły sądowy w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie; Prezes Zarządu WMH sp. z o.o. sp.k

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *