Sukces-Firmy.pl

Porady dla przedsiębiorców

Podcast, TikTok, konkursy – co jeszcze możesz zrobić, aby rozkręcić biznes w 2021?

Twoja firma jest tak wyjątkowa jak Ty. Ten rok wymaga kreatywnego podejścia do wprowadzenia Twojej małej firmy na rynek – zarówno tanio, jak i skutecznie. Oto, co możesz zrobić już dziś, aby wyróżnić się na ruchliwym rynku!

Weź udział w podkaście

Treści audio zyskują na popularności. Ale zanim włożysz cały wysiłek w rozpoczęcie własnego podcastu, zacznij od zbadania podcastów związanych z Twoją niszą biznesową lub branżą. Spróbuj skontaktować się z właścicielem podcastu, aby sprawdzić, czy jest możliwość zareklamowania się lub nawet pojawienia się w podcastie. Może to przybrać formę rozmowy kwalifikacyjnej lub po prostu pożyczenia swojej wiedzy na dany temat – bądź pewny siebie i nie bój się mówić.

Pomyśl o konkursie

Prezenty nie są niczym nowym w krajobrazie marketingowym, a jeśli w ogóle spędziłeś czas na Facebooku lub Instagramie – prawdopodobnie wziąłeś udział w konkursie. Zrób o krok dalej, docierając do podobnych firm lub firm znajdujących się w pobliżu, aby poszerzyć zasięg prezentu i zdobyć nowych odbiorców. Posiadanie połączonego pakietu nagród zaowocuje większą liczbą zgłoszeń – dodatkowo masz teraz inne firmy pomagające promować konkurs.

Wiele firm oferujących prezenty wymaga kilku kroków, zanim ludzie będą mogli oficjalnie wejść. Zwykle uczestnicy muszą śledzić każde konto, rozdając coś. W przypadku prezentów na Instagramie zachęca się do tagowania znajomych, ponieważ zwiększa to świadomość marki. Nowicjusze poznają Twoją firmę i jeśli wygrają, zobaczą, jak świetny jest Twój produkt lub usługa.

Skorzystaj z tradycyjnej poczty

Wysyłanie kartek z podziękowaniami to niedoceniany akt życzliwości. Pokaż klientom, że Ci zależy i jesteś wdzięczny za ich wkład w Twój biznes, przekładając długopis na papier. To taktyka marketingowa z dwóch powodów. Po pierwsze, poczują się docenieni. Poświęcenie czasu na napisanie kartki lub listu wymaga czasu. Jest to o wiele trudniejsze i wymaga więcej wysiłku niż wysłanie wiadomości mejlowej.

Co powiesz na TikTok?

Niezależnie od tego, czy wysyłasz notatki z podziękowaniami, jak opisaliśmy powyżej, czy też przykładasz szczególną wagę do opakowania – możesz podzielić się tym wszystkim na TikTok. Ta nowsza platforma społecznościowa obsługuje krótkie i chwtliwe filmy i jest mnóstwo nisz, w które można się zaangażować.

W przypadku TikTok dla małych firm możesz tworzyć krótkie klipy w stylu ASMR prezentujące Twoje opakowanie, a nawet udzielać wskazówek innym właścicielom małych firm. Algorytm TikTok jest dość zaawansowany i jeśli wkrótce dołączysz do TikTok, będziesz w stanie powiększyć sporą publiczność – więc nie czekaj, aby zarejestrować się na tej platformie wideo.

Zdobądź nagrodę

Większość obszarów lokalnych nagradza małe firmy. W zależności od tego, gdzie się znajdujesz, sprawdź, czy są jakieś, o które możesz konkurować. Jeśli wygrasz, możesz reklamować, że jesteś najlepszy w okolicy. Ci, którzy nie kupowali od Ciebie wcześniej, będą bardziej chętni, ponieważ otrzymasz nagrodę. Powinieneś otrzymać plakietkę do umieszczenia na swojej stronie internetowej lub, jeśli go posiadasz, w swoim sklepie stacjonarnym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *