Posiadanie logotypu – integralna część brandingu marki
Kiedy bierzesz pod uwagę wszystkie czynniki, które wpływają na budowanie firmy, tworzenie logo może nie wydawać się dla Ciebie priorytetem. „Może w ogóle nie potrzebuję logo”, cichy głosik szepcze ci z tyłu głowy.
Nie słuchaj tego głosu. Posiadanie logo jest integralną częścią sukcesu Twojej marki – podobnie jak posiadanie wysokiej jakości produktów i pozytywnych rekomendacji.
Dlaczego więc logo jest ważne?
Ponieważ przyciąga uwagę, robi silne pierwsze wrażenie, jest podstawą tożsamości Twojej marki, zapada w pamięć, oddziela Cię od konkurencji, wspiera lojalność wobec marki i jest oczekiwane przez odbiorców. Przyjrzyjmy się bliżej tym punktom poniżej.
Przykłuwa uwagę
W obecnej sytuacji firmy mają około 2 sekund, aby przekonać potencjalnych klientów, że ich produkty są warte rozważenia. Logo może szybko przyciągnąć uwagę widzów i w ciekawy sposób komunikować podstawowe wartości firmy. Ten krótki okres uwagi – wiesz, taki, który powoduje, że konsumenci oceniają Twoją firmę po jej wyglądzie – może działać na Twoją korzyść, jeśli masz solidne logo, które przemawia w imieniu Twojej firmy.
Robi silne pierwsze wrażenie
Masz jedną szansę, aby to zrobić dobrze. Logo to pierwsze przedstawienie firmy konsumentom. Dobrze zaprojektowane może wzbudzić zainteresowanie opinii publicznej i zachęcić ją do lepszego poznania firmy – jeśli nie, to właśnie zraziłeś do siebie potencjalną bazę klientów i w zasadzie zniszczyłeś swoją firmę.
To pierwsze wrażenie to Twój sposób na natychmiastowe przekazanie własności sprzedawanych produktów lub niszy, w której dominujesz.
Czy oferujecie damskie piłki do koszykówki o zwiększonej przyczepności? Czy twoja porada finansowa jest szczególnie pomocna dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą? Twoje logo od samego początku przedstawia Twoją firmę jako autorytet w Twojej przestrzeni zawodowej.
To podstawa tożsamości Twojej marki
Skuteczny branding polega na opowiedzeniu historii, która wpłynie na emocje klientów – jasnej i prostej. I choć prawdą jest, że projekt logo jest tylko częścią marki firmy, służy jako podstawa całej narracji, na której zbudowana jest marka.
Kolory, odcienie, czcionki – wszystko to zależy od historii, którą próbujesz opowiedzieć, a Twoje logo przygotowuje scenę dla tej historii.
Te elementy przełożą się później z Twojego logo na wszystkie materiały brandingowe – papiery firmowe, wizytówki, strony docelowe, jak je nazwiesz – tworząc konkretną, rynkową tożsamość marki.
Musi być niezapomniane
Twoje logo prowadzi konia (Twoją publiczność) do wody (Twoja firma). Logotypy są punktem identyfikacyjnym – są to symbolem, których klienci używają do rozpoznania Twojej marki. Najlepiej byłoby, gdyby ludzie natychmiast połączyli widok Twojego logo z pamięcią o tym, co robi Twoja firma – i, co ważniejsze, jak to sprawia, że się czują w ten konkretny sposób.
Ponieważ dobre logo jest wizualnym, estetycznym elementem, wywołuje pozytywne skojarzenie o Twojej marce, a nie sama nazwa Twojej firmy – to wszystko musi być ze sobą spójne!