Media społecznościowe – co mają do zaoferowania branży B2B?
Ostatnie statystyki pokazują, że reklama społecznościowa jest praktykowana przez oszałamiające 83% marketerów B2B i ustępuje tylko wyszukiwarkom pod względem sukcesu. Od dbania o klientów po zwiększanie wpływu branży, przestrzeń społeczna ma mnóstwo do zaoferowania markom B2B.
Ale nie można zaprzeczyć, że media społecznościowe B2B są trudne. Jest to szczególnie ważne, jeśli masz do czynienia z czymś, co może wydawać się „nudnym” lub technicznym produktem. Dlatego przygotowaliśmy ten przewodnik krok po kroku, aby pomóc markom B2B opracować strategię społeczną, która jest zgodna z kluczowymi celami ich działalności.
Określ swoje cele biznesowe
Firmy o różnych kształtach i rozmiarach powinny skupiać się na wyznaczaniu celów, ale jest to szczególnie ważne dla firm B2B. W końcu konkurencja jest zaciekła i jest tak wiele kanałów marketingowych, z którymi można pracować. Ale nie powinieneś być w mediach społecznościowych „tylko dlatego”.
Weź również pod uwagę, że strategia mediów społecznościowych B2B to wyzwanie w porównaniu z handlem detalicznym lub e-commerce. Zamiast skupiać się na sprzedaży, większość firm B2B używa mediów społecznościowych jako najważniejszego kanału marketingowego, w szczególności do promocji treści i zwiększania świadomości.
Opierając się na ostatnich badaniach, które przedstawiają najczęściej cytowane korzyści marketingu treści B2B, marketerzy powinni nadać priorytet aspektom takim jak:
-
Tworzenie świadomości marki (86%)
-
Edukacja odbiorców (79%)
-
Budowanie wiarygodności i zaufania (75%)
Przyjrzyjmy się teraz, jak można wykorzystać media społecznościowe B2B do osiągnięcia każdego celu. Po pierwsze: musisz pokazać światu, kim jesteś. Ponownie, w przestrzeni B2B jest wiele głosów. Łatwo się pogubić. Firmy muszą dokładnie określić, kim są, co odróżnia je od konkurencji i co cenią jako firma. Media społecznościowe to idealne miejsce, aby to osiągnąć, zapewniając miejsce do promowania niewielkich fragmentów treści, które podkreślają wszystkie powyższe.
Fakt: podróż kupującego B2B to coś więcej niż tylko odwiedzenie strony internetowej lub sprawdzenie strony z cenami. Przeważająca liczba nabywców B2B prowadzi niezależne badania i chce mieć pewność, że firmy, które obsługują, są wiarygodne.
Być może najlepszym sposobem na umocnienie swojej wiarygodności jest nauczenie słuchaczy. Od postów na blogach i e-booków po raporty z pierwszej ręki i filmy instruktażowe, każda strategia marketingu społecznościowego B2B powinna koncentrować się na praktycznej, edukacyjnej treści.
Budowanie zaufania
Przy tak dużej konkurencji wśród marek B2B wszystko, co możesz zrobić, aby zbudować zaufanie i udowodnić wartość swojej firmy, jest plusem. Referencje, pozytywne recenzje i pochwały są idealne do dzielenia się i mogą dokładnie to zrobić. Prawdopodobnie nie ma lepszego miejsca do gromadzenia i promowania dowodów społecznych niż, no cóż, media społecznościowe. Przyjmij strategię społeczną zorientowaną na klienta. Często słyszymy o potrzebie, aby marki były bardziej „ludzkie”. Firmy B2B nie są wyjątkiem. Dlatego w kampaniach społecznościowych musisz umieścić swoich klientów w centrum uwagi.