Sukces-Firmy.pl

Porady dla przedsiębiorców

Wartość dodana dla firmy w dziale marketingu? Outsourcing pracowników!

Marketing cyfrowy na zawsze zmienił sposób, w jaki organizacje różnej wielkości wprowadzają na rynek. Dzięki temu jest również bardziej czasochłonny, złożony i pracochłonny niż kiedykolwiek wcześniej. W rzeczywistości przeciętny marketer spędza prawie 40% swojego czasu na wykonywaniu powtarzalnych zadań marketingowych. Chociaż te zadania są ważne dla osiągnięcia sukcesu w marketingu cyfrowym – często mogą odwrócić uwagę od bardziej strategicznych działań o wartości dodanej.

W rezultacie działy marketingu odczuwają coraz większą presję. W przypadku zespołów o niewystarczających zasobach ta kluczowa funkcja biznesowa ma coraz większe problemy z efektywnym skalowaniem swojej działalności i skutecznym wykazywaniem solidnego zwrotu z inwestycji.

Outsourcing funkcji marketingowych stanowi wiarygodną okazję do zwiększenia wolumenu znaczącej działalności tego działu bez zwiększania kosztów zatrudnienia.

Czym jest outsourcing i jaki ma związek z Twoimi usługami marketingowymi?

Outsourcing to opłata za zawarcie umowy o świadczenie usług. Organizacje identyfikują obszary możliwości, w których mogą dążyć do obniżenia kosztów zatrudnienia lub zwiększenia wydajności i poziomu zdolności personelu na lądzie. Po zidentyfikowaniu funkcji marketingowych, które uniemożliwiają członkom zespołu osiągnięcie tych celów, zaangażowaliby dostawcę zewnętrznego do przejęcia tych zadań marketingowych. Wynik? Członkowie zespołu ds. marketingu na lądzie tych firm będą mieli więcej czasu, aby skupić się na opracowywaniu strategii marketingowych w celu skalowania ich działalności, poprawiając w ten sposób poziom wydajności i możliwości.

Jakie usługi marketingowe lub role można zlecić na zewnątrz?

Możesz zlecić na zewnątrz tyle ról, zadań lub usług, ile wymaga Twoja firma. Niektóre organizacje mają prawie cały zespół marketingowy na pokładzie, jednak w tego typu scenariuszu zazwyczaj zachowują strategiczne role na lądzie. Inne mają jedną lub dwie funkcje – wszystko zależy od Twoich potrzeb organizacyjnych.

Aby dowiedzieć się, jakie role można zlecić na zewnątrz, możesz zacząć identyfikować zadania w zespole marketingowym, które są czasochłonne i techniczne.

Istnieje kilka standardowych usług marketingowych i ról, które można zlecić na zewnątrz, ponieważ mają one charakter online (w dużym stopniu polegają na technologiach cyfrowych, aby wykonywać większość swojej pracy) i mogą być instruowane przez zespół na lądzie jako zadania za pośrednictwem chmury oparte na systemach udostępniania.

Te role obejmują między innymi:

Copywriterzy i autorzy treści: pracownicy offshore mogą wspierać, tworząc takie rzeczy, jak treści w mediach społecznościowych, artykuły na blogach, treść biuletynów i tak dalej – w oparciu o potrzeby Twojej firmy.

Specjaliści ds. marketingu cyfrowego: zespół offshore może zarządzać publikowaniem i monitorowaniem w mediach społecznościowych, wdrażać kampanie marketingowe w zakresie biuletynów i e-maili oraz zarządzać złożonymi programami automatyzacji marketingu.

Projektanci grafiki, wideo i stron internetowych: ci pracownicy mogą edytować filmy, tworzyć animacje, projektować kreacje do druku cyfrowego i drukowanego oraz zarządzać nadrzędnymi wytycznymi dotyczącymi marki Twojej organizacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *