Sukces-Firmy.pl

Porady dla przedsiębiorców

SMS – czy to bezpośrednie podejście marketingowe ma sens?

Czy wobec wszechobecności smartfonów w ostatnich latach nie byłoby bardziej sensowne zwiększanie zaangażowania poprzez bardziej bezpośrednie podejście marketingowe? Podczas gdy strategie e-mail marketingu i marketingu w mediach społecznościowych są świetne w przypadku wysokich wskaźników zaangażowania, marketing SMS-owy pomaga firmom wypełnić lukę i jest idealną metodą dla wschodzących działań marketingowych. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o tej potężnej, komunikatywnej strategii.

Czym jest marketing SMS?

Marketing SMS z definicji oznacza marketing usług krótkich wiadomości. Ta technika wykorzystuje wiadomości tekstowe (SMS) do przekazywania ważnych ofert, aktualizacji i przypomnień klientom, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie tego typu wiadomości od Twojej firmy. Chociaż marketing SMS-owy to świetny sposób na ulepszenie Twojej strategii marketingu cyfrowego, nie jest dla wszystkich, dlatego ważne jest, aby przeanalizować, jak to się robi i naśladować, czy będzie działał dla Twojej grupy docelowej, zanim zainwestujesz czas i pieniądze w opracowanie platformy do wysyłać SMS-y. Jak to jest z proaktywnym rozwijaniem relacji ze strategią marketingu cyfrowego?

Jakie są najlepsze praktyki branżowe dotyczące marketingu SMS?

W miarę jak konsumenci coraz bardziej przywiązują się do swoich telefonów, marketing SMS-owy dla małych firm może szybko stać się najbardziej bezpośrednią linią kontaktu i skuteczną formą komunikacji.

Oto kilka zasad marketingu SMS

Upewnij się, że Twoje kontakty włączyły SMS-y: Jak w przypadku każdego rodzaju marketingu cyfrowego, musisz otrzymać pozwolenie od swoich klientów, aby wysłać je bezpośrednio na ich telefony.

Uważaj na czas, który wysyłasz: w przeciwieństwie do poczty e-mail, która jest prawdopodobnie sprawdzana przez użytkowników tylko kilka razy dziennie, po otrzymaniu wiadomości tekstowej ludzie mają tendencję do otwierania tych wiadomości niemal natychmiast. Tak więc, kiedy tworzysz teksty, upewnij się, że nie przeszkadzasz swoim kontaktom w dziwnych godzinach.

Nie zapomnij zawrzeć nazwy swojej firmy w wiadomości: jak okropnie by było, gdyby Twoja wiadomość tekstowa wzbudziła duże zainteresowanie, ale użytkownicy nie pamiętali, jakie firmy subskrybują.

Połącz marketing wiadomości tekstowych dla małych firm z innymi elementami strategii marketingu cyfrowego: istnieje wiele kanałów interakcji z konsumentami, więc upewnij się, że są one połączone, aby stworzyć system komunikacji marketingowej, który działa na rzecz budowania tych połączeń z klientami. W naszej profesjonalnej opinii zarówno marketing SMS, jak i e-mail marketing dość dobrze się uzupełniają!

Do czego służy marketing SMS?

Istnieją dwa rodzaje wiadomości, które możesz wysłać za pomocą marketingu SMS: wiadomość kampanii powiązana z kuponami lub nadchodzącym wydarzeniem lub wiadomość transakcyjna wywołana przez określone zachowanie (potwierdzenie zamówienia, powiadomienie o wysyłce itp.). Jednak marketing SMS-owy dla małych firm może być wykorzystany na kilka sposobów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *